Sommar i Januari!

Idag slår jag nog rekord1
Från att inte ha visat ett livstecken på ett drygt år kommer nu två inlägg på en dag... det kommer troligen inte att hålla i sig *ler*

Ville bara visa vad jag gjorde igår också....
Att lata sig går bara några dagar, men för mig är den verkliga avkopplingen inte att ligga i solen, jag njuter mer av att få sitta och koncentrera mig på ett lapptäcke. 

Jag har tagit med mig en av mina Singer Featherweights till kanarieöarna och den ska få bo i Marguerites lägenhet. Den verkar gilla det och spinner som en katt när man syr på den, en ren fröjd. Det är verkligen otroligt att en sån liten maskin har en sån kapacitet!

 När jag köpte denna på en loppis, sa försäljaren: Åh, nu blir dina barn glada när dom får en leksakssymaskin.. Jag hade inte hjärta att säga sanningen........ Men inombords jublade jag, det var ju jag som var "barnet"!

Mönstret är en modernisering av Dresden plate, jag fick iden av en kursdeltagare på en helgkurs i våras. Hon hade sett en bild på nätet och vi klurade ut hur man skulle göra tillsammans.  nu har jag gjort en större variant som kommer passa bra på väggen i matrummet hemma!

Kommentarer