Hej på er alla!

Jag borde verkligen inte ha en blogg, tiden räcker helt enkelt inte till, men samtidigt har jag stora ambitioner om att jag ska hinna göra inlägg, sy lapptäcken. komma på nya ideer, hålla kurser och jobba heltid och hålla mig a jour med utvecklingen inom vården, umgås med familjen, sköta om huset, renovera städa och gärna påta lite i trädgården, eller kanske skotta när det är den årstiden då gräset inte växer..! Jag undrar varför det inte går ihop riktigt.. Dygnet har ju MASSOR med timmar.
Nu har jag helt enkelt bestämt mig för att jag ska släppa på det dåliga samvetet och skriva när jag har tid!

Jag har i alla fall hunnit sy en del sen sist och möblera om i sylokalen för tusende gången (Jag har äntligen gått igenom alla lådor och sorterat innehållet... det tog TID!!).

Alldeles innan nyår tog jag mig i kragen och sydde ett tävlingsbidrag till tävlingen I Care- Av fyra par jeans gjorde jag en snäv klänning i mosaikteknik. Jag blev väldigt glad när jag fick höra att den blivit uttagen som finalist. Vi får se hur det går! Jag lämnade in den sista dagen, ganska typiskt för mig. Under de år då jag sydde balklänningar och brudklänningar var det många som inte trodde jag skulle få deras klänningar färdiga i tid, men jag har inte behövt åka med brudparet till kyrkan och fålla ännnu....*ler'

Sen har jag hunnit ha lite semester med målsättningen att inte göra NÅNTING ALLS! Det gick ganska bra. Två veckor utan internet, symaskin och tyger (jag hade några handarbetsböcker med mig, jag ville ju inte bli galen av abstinens) Första veckan riktade jag in mig på att bara vara.. det gick bra! Andra veckan fortsatte jag i samma spår och DÅ! kom inspirationen och ideerna! Nu känner jag mig full av energi.

Det ska bli en spännande vår och sommar har jag tänkt mig!
Här kommer lite mer info:

jag kommer ha helgkurser 14-15 februari, 28-29 mars, 25-26 april

den 14-15 mars kommer Andre Wallenborg tillbaka och håller helgkurs. då ska vi göra en weekendbag.

27-28 februari kommer Helena från Norrköping och håller kurs i stygnsättning

Jag kommer också att ha sommarkursveckor som vanligt vecka 27, 29 och 31

Om du vill ha mer info om kurserna så är det bara att höra av sig på min mailadress silvernalen@gmail.com

Hoppas vi hörs och ses!
Mikael
Tygtekniker och optimist

Kommentarer