Long time no see

Hej, Nu var det länge sen jag lämnade ett livstecken från mig. Tack alla ni som trots detta besökt min sida!
Jag har haft lite för mycket att göra, men nu ska jag få lite mer tid, när vårens kursprogram är avslutat. Det har varit en vår full av spännande kurser och huvudet är fullt av ideer, som bara väntar på att få bli verklighet.  Det mest fantastiska med kurserna är att få tillgång till så många kreativa människors lösningar på olika problem och utmaningar.
Idag har jag varit i ateljen och sytt med två av mina sykompisar, Margareta och Lotta.
Först gjorde jag klar en balklänning till min dotters kompis och sen gav jag mig själv lov att leka. Jag ska göra en art-quiltkub och för det behövs sex småqviltar, 15x30 cm. Jag lyckades få till fem underlag, men behöver nog göra några extra att välja mellan. När jag kom hem var min plan att lägga ut bilder på dessa, men givetvis var batterierna till kameran slut.. Eftersom jag bestämt mig för att skriva ett inlägg får det ackompanjeras av två bilder på underlag av Angelina som jag gjort förut, men nya bilder kommer snart!
på den blå bilden  finns guldband som jag köpte på ikea tillsammans med pärlor och kaviartubens gyllene insida. På den undre bilden har jag använt Angelina i olika färger som jag sytt på i cirklar där angelinan sparats ut. Den är en del av en triptyk som hänger hemma hos mina svärföräldrar


Posted by Picasa

Kommentarer