Nya behov

Igår var det en lyckodag för mig. Jag fick besök av Mats som gör färgerna jag provat. Han hade med sig en ny kompis Monika Öberg från Ödeshög som också älskar tyger och färger som jag och en man från Merck, Dennis som kan allt om pigment och vad dom består av. Jag lärde mig massor!

Jag fick veta att färgerna som byter utseende beroende på vilket håll man ser dom från heter goniochromatiska. ett fint ord att använda sådär ibland när man vill ta i lite extra..  exempel: jasså dom där.. det är bara några goniochromatiska färger som jag har liggande härhemma, inget konstigt alls..

Jag fick en massa uppslag på hur man kan blanda färgerna med varann för att få nya effekter och idag provade jag lite innan mina kursdeltagare kom på kvällskurs.. Jag hade en vild tanke att jag skulle fortsätta ikväll efter dom hade gått, men på nåt sätt lyckades mitt bättre jag se till att jag gick hem istället.. mitt bättre jag är liksom lite mer ordentligt än mitt vanliga jag.

 Men imorgon.......då är jag ledig på kvällen så då kan vad som helst hända! Håll tummarna... Jag lovar berätta hur det gått...

Kommentarer