livets flod


Ibland ångrar man sig... Detta täcke var det första jag gjorde med alginat. Floden som "rinner fram" bakom cirklarna är ett hål rakt genom täcket. Jag ställde ut täcket i Hunebostrand somaren 2006 och en dam var så enträgen och ville köpa det. Hon hade den perfekta väggen och jag fick till och med komma på besök för att se vart hon skulle hänga täcket. Jag kände mig hedrad och tänkte att jag kan ju alltid göra ett nytt! Men så blev det inte.. Jag har gjort flera försök utan att lyckas få till det på samma sätt.. Nu hittade jag bilden bland mina foton och fick inspiration till att försöka igen.. vem vet, kanske lyckas det denna gången?
Posted by Picasa

Kommentarer

  1. Hej Mikael,

    jag förstår dig- det är ett läckert täcke...klart du lyckas den här gången!
    Annicka i Kolmården

    SvaraRadera
  2. Åh så fint, vilka härliga färger! Det dröjde ett tag innan poletten föll på plats med "hål i täcket":-)) Kul och läcker detalj! En liknande kvilt vill jag se i sommar, så sätt igång:-))
    Katarina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar