Art quilt?

Denna bild är gjord av puffmedium som underlag. Det är en slags färg som expanderar vid uppvärmning. den är naturvit till färgen. När jag hade värmt den såg det ut som en bakteriekoloni på tyget, men med lite guldfärg, embossingpulver, glitter och frihandbroderi blev det inte så tokigt. Jag tycker det påminner om det som man ser från ett flygplansfönster på hög höjd.. ser du vägarna och den breda floden.. det gör jag, men jag har sån livlig fantasi..*ler*








Denna hjärterad är gjord av Friendly Plastic.. ett amerikanskt material (det är väl därför det har ett sånt där "gulligt" namn. "Vänskaplig plast")
Nåväl.
När man värmer plasten blir den alldeles mjuk och då passade jag på att trycka in en stämpel i ytan, inte för hårt, men ändå ordentligt.. knepigt det där med lagom... Sen blev det så här fint.. Det fina är att man kan sy fast den på symaskin om man syr i de tunna delarna..
Posted by Picasa

Kommentarer