Soutache!

Hej mina vänner!

Nu är vårens kvällskurser avslutade. Jag är så otroligt glad att så många vill gå på kurs, nu är det fyra kvällar i veckan! Det blir väldigt intensivt, men samtidigt otroligt inspirerande!

Några helgkurser har det också blivit, den senaste var förra helgen. I måndags var jag trött, men samtidigt ville jag bara sy... Jag har en anteckningsbok där jag skriver ner alla ideer, man glömmer ju så lätt i min ålder *ler*. Kanske blir det chans att få prova några av ideerna  i helgen!

Jag ville också visa några bilder på vad jag håller på med för närvarande. Det är en teknik som kallas soutache. Man syr för hand, vilket ju brukar framkalla rysningar hos mej.. inte av välbehag!!

I detta fallet är det dock annorlunda. Det är som ett slags meditation som man kan bli helt uppslukad av, att sitta och hitta på vart nästa pärla ska infogas, vilken väg slingorna ska ta.. Inget smycke blir det andra likt!

På senaste helgkursen var det flera som provade tekniken och jag tror att de blev bitna av soutachebacillen... I höst tänkte jag smitta ner några fler I Quiltköping. Är du en av dom?

En brosch i soutageteknik
I mitten en glascabochon i form av en klocka
Visst ser det ut som om det är ett smycke från 1800-talet?



Kommentarer

Skicka en kommentar