Yarn Couching


 Jag har fått en ny leksak... (nåja, det var länge sen jag köpte den, men ändå) Det var ett tag sen jag provade den för första gången också... Äsch!nu förstör jag ju alltihop...

I alla fall, det är så kul!! När jag öppnade paketet med två pressarfötter, en plastnål med ögla och två krokar i plast blev jag besviken.. "allt" detta för 300 spänn.... Men nu måste jag nog erkänna att jag inte skulle vilja vara utan den.. Min yarn couching foot... (säg det tio gånger snabbt, inte lätt, särskilt inte en lördagkväll)

Man bara lägger garnet i hållarna, trär tråden genom foten (på maskinen givetvis) och sedan syr man bara på frihand! Så Kuuuuul. Nu kommer nog mina lapptäcken att få en annorlunda kviltning framöver. I bildexemplet har jag använt mig av gammal mangelduk av linne som jag förgyllt med Guldgarn, vad annars?
Mer experiment är att vänta..

Kommentarer